Thich Nhat Hanh: “Suntem aici sa ne trezim din iluzia separarii.” Skip to main content
Thich Nhat Hanh: “Suntem aici sa ne trezim din iluzia separarii.”

“Suntem aici sa ne trezim din iluzia separarii.”

“Cand plantezi laptuci, daca nu cresc bine, nu dai vina pe laptuci. Cauti motivele pentru care nu le merge bine. Poate au nevoie de ingrasamant sau de mai multa apa sau de mai putin soare. Niciodata nu dai vina pe laptuci. Totusi, daca noi avem probleme cu prietenii nostru sau cu familia, dam vina pe cealalta persoana. Dar daca stim cum sa avem grija de ei, se vor dezvolta bine, la fel ca laptucile. Invinovatirea nu are niciun efect pozitiv, nici incercarea de a convinge folosind ratiunea si cearta. Asta este experienta mea. Fara invinovatire, fara judecata, fara cearta, doar intelegere. Daca intelegi si arati ca intelegi, poti sa iubesti, iar situatia se va schimba.”

“Multi oameni considera ca entuziasmul este fericire... Dar cand esti entuziasmat nu esti linistit. Adevarata fericire se bazeaza pe liniste.”

“Imparatia lui Dumnezeu iti este disponibila aici si acum. Dar intrebarea este daca tu esti disponibil pentru ea. Practica noastra este de a ne pregati pentru aceasta, astfel incat ea sa se poata manifesta aici si acum. Nu trebuie sa mori pentru a intra in Imparatia Cerurilor (sau in Rai). De fapt, trebuie sa fii cat se poate de viu ca sa faci asta.”

“In starea de meditatie, individul nu este doar relaxat si fericit, ci alert si constient. Meditatia nu este evadare, este o intalnire blanda cu realitatea.”

“Sa meditezi cu respiratie constienta inseamna sa aduci corpul si mintea inapoi la momentul prezent, ca sa nu ratezi intalnirea cu viata.”

CITESTE Thich Nhat Hanh: cele patru mantre ale prezentei autentice

“Fara noroi, nu e lotus. Atat suferinta, cat si fericirea sunt de natura organica, ceea ce inseamna ca ambele sunt trecatoare, ele se schimba mereu. Floarea, cand se ofileste, devine ingrasamant. Ingrasamantul poate ajuta sa cresca iar alta floare. Fericirea este si ea organica si efemera, prin natura ei. Poate deveni suferinta si suferinta poate redeveni fericire.”

“Uneori nu avem nevoie sa mancam sau sa bem asa mult cum o facem, dar a devenit un fel de dependenta. Ne simtim atat de singuri. Singuratatea este una dintre bolile vietii moderne. Ne simtim singuri, asa ca ne angajam intr-o conversatie sau chiar intr-o relatie sexuala, sperand ca sentimentul de singuratate va disparea. Bautul sau mancatul pot fi, de asemenea, rezultatul singuratatii. Vrei sa bei sau sa mananci in exces ca sa iti uiti singuratatea, dar ceea ce consumi iti poate aduce toxine in organism. Cand esti singur, deschizi frigiderul, te uiti la televizor, citesti reviste sau carti sau iei telefonul sa vorbesti. Insa consumul inconstient inrautateste mereu lucrurile.”

 “Respiratia este puntea care leaga viata de constiinta, care uneste corpul cu gandurile. De cate ori mintea ti se imprastie, foloseste-ti respiratia ca mijloc de a-ti aduna iar mintea.”

CITESTE Ce este mauna si de ce este foarte importanta in practica yoga

“Daca torni o mana de sare intr-un pahar cu apa, apa devine nepotabila. Dar daca torni sarea intr-un rau, oamenii pot continua sa foloseasca apa pentru gatit, spalat si baut. Raul este imens si are capacitatea de a primi, de a imbratisa si a transforma. Cand inimile noastre sunt mici, intelegerea si compasiunea sunt limitate si suferim. Nu ii putem accepta sau tolera pe ceilalti si defectele lor si le cerem sa se schimbe. Insa atunci cand inimile noastre se largesc, aceleasi lucruri nu ne mai fac sa suferim. Avem multa intelegere si compasiune si ii putem imbratisa pe ceilalti. Ii acceptam pe ceilalti asa cum sunt si atunci ei au sansa de a se transforma.”

“Natura noastra adevarata este natura fara de nastere si moarte. Numai atunci cand atingem adevarata noastra natura putem transcende frica de non-fiinta, frica de anihilare. Un prieten american, pe nume Elly Kleinman, mi-a spus: nimic nu se naste, nimic nu moare. Desi nu a practicat ca budist, ci in calitate de proprietar al unei companii, el a descoperit acelasi adevar ca si Buddha.”

“Adevaratul sine este non-sine, constienta ca sinele este facut doar din elemente de non-sine. Nu exista nicio separare intre sine si altul, iar totul este interconectat. De indata ce esti constient de asta, nu mai esti prizonierul ideii ca esti o entitate separata.”

 

Comenteaza cu Facebook